Един ден от живота на шофьор на камион

пр.об.2459887

Работното време на водачите е регламентирано подробно от Закона от 16 април 2004 г., Регламента на Европейския Парламент и на Съвета от 2006 г. и ATER от 1999 г. Дневният график на водача трябва да бъде внимателно планиран. Научете повече за времето за работа, почивка и отпуск на служителите.

Работно време

Противно на това, което може би си мислите, работното време на водача не е само времето, прекарано в шофиране. Включваме всички дейности, свързани с автомобилния товарен транспорт. Това са:

  • Дейности, свързани със спедиция,
  • Ежедневна поддръжка на автомобила и ремаркетата,
  • Необходими формалности,
  • Товарене, разтоварване, както и надзор върху товаро-разтоварните дейности, извършвани от трети лица,
  • Сигурна защита на стоките

Максималното време на шофиране за едно денонощие не трябва да се превишава и винаги е 9 часа. Изключение е, когато водачът може да удължи времето за управление с един час. Това обаче е възможно само два пъти седмично и всяко по-дълго време на шофиране трябва да бъде предшествано от 45 минути пауза.

Често се случва обаче водачът да трябва да извърши някоя от гореизброените дейности в рамките на работното му време , в резултат на което да не управлява автомобила няколко часа подред. При извършване на дейности, несвързани с управление на МПС, служителят не може да превишава 6 часа. След това време той е длъжен да направи 45 минути почивка.

Работното време на водача включва и времето, прекарано в изчакване. Това се отнася за изчакване за разтоварване и товарене, когато продължителността не е била точно планирана преди започване на работа.

Пауза

Какво ще кажете за паузите? Шофьорът не може да кара без прекъсване повече от 4,5 часа. След това време, водачът трябва да спре за почивка. Времето за почивка е определено на минимум 45 минути, но е възможно времето за почивка да се раздели според нуждите.

Почивка

В допълнение към работното време служителят има право на дневна почивка от най-малко 11 часа. Вторият вариант е съкратено време за почивка, но той все пак трябва да продължи най-малко 9 часа. Както при паузите, водачът може да раздели почивката на две части, в този случай: 3 часа + 9 часа.

Отчитане на работното време на водача

На лицата, заемащи длъжността професионални шофьори, работата им се отчита ежедневно и седмично, като дневният период на заплащане не може да надвишава 24 часа.

Седмичното време за шофиране предполага, че работната седмица започва в 00:00 часа в понеделник и завършва в 24:00 часа в неделя. Шофьорът няма да пътува повече от 56 часа, като прекарва 8 часа на ден в превозното средство. Между шофирането служителят ще вземе ясно определено време за почивка.

Двуседмичният график за шофиране, от друга страна, уточнява, че служител, който вече е изпълнил ограничението от 56 часа шофиране през първата седмица, може да шофира само 34 часа през втората седмица.

За безопасността на служителя и другите участници в движението е от голямо значение да се придържате към времето, отделено както за почивка, така и за работно време.

Ако се интересувате от работа като професионален шофьор, можете да намерите нашите текущи предложения за работа на уебсайта в раздела Свободни работни места’.

 

Не можете да намерите работата, която търсите?

Регистрирайте се за нашите известия за работа и получете имейл, когато позицията стане свободно!