пр.об.2460339
Интервю с директора на 24/7 drive Полша – Адам Крушецки
1. Кой опит като шофьор е имал най-голямо влияние върху кариерата ви в транспортната индустрия?
Адам Крушецки: Когато говоря с шофьори и клиенти, знам точно за какво говорят, разбирам предизвикателствата и проблемите им, защото съм имал абсолютно същите преживявания, когато бях шофьор. Това ни позволява да водим смислени разговори и да изграждаме доверие един в друг. Резултатът, разбира се, е да се познават разпоредбите, които се прилагат в индустрията, и да се разработят решения, които не противоречат на полските или европейските разпоредби.
Освен това времето е ключово в транспортната индустрия - времето управлява всеки аспект от тази работа и добрите умения за управление на времето са едно от уменията, които ценя особено днес.
2. С какви предизвикателства се сблъскахте, когато се опитвахте да си намерите работа като шофьор в Холандия без никакви познания по холандски?
Aдам Крушецки: През 2013 г. не много транспортни компании искаха да работят с шофьори, които не говорят холандски, така че беше трудно да се започне. Днес тази ситуация е съвсем различна. Тогава работех на различни места, основно в складове и след работно време отивах в транспортни фирми, за да си оставя CV-то и да покажа, че имам желание за работа. За съжаление това не доведе до много добри резултати. Тъй като не знаех езика, тъй като бях „човек от улицата“, чужденец, увереността ми беше много ниска за съжаление.
3. Какво ви накара да се обърнете към 1ToDrive и какви ползи ви донесе това решение?
Aдам Крушецки: Чух за 1ToDrive (сега 24/7 drive) случайно от шофьори, които идваха в склада, където работех по това време. Оказа се, че наемат чужденци, които не говорят холандски, но английският е достатъчен. Дотогава 24/7 drive вече работеше усилено с клиенти и вероятно беше единствената компания, която пое предизвикателството да образова транспортните компании за наемане на чужденци в индустрията. Така се озовах в тази компания, с друго CV в ръка, но със съвсем различен резултат. Поглеждайки назад, този момент промени живота ми дълбоко (смее се).
Преминах през първия етап от набирането на персонал и след това интервю с клиента, за когото щях да работя. Това беше възможност, която никога преди не ми беше давана. Така започнах работа като C+E шофьор в дистрибуция на супермаркети, за една от водещите транспортни компании в Холандия. Разбира се, бях в постоянен контакт с 24/7 drive през цялото време - те основно ми помогнаха с всички проблеми, въпроси и съмнения, които имах.
Така се запознах с Michel van Bekkum, с когото няколко години по-късно открихме първия си офис в Полша. Днес ние сме компания, в която работят 2000 шофьори в цяла Европа, всички с различен опит.
4. Пред какви предизвикателства е изправена транспортната индустрия при наемането на шофьори, особено в контекста на различни националности и езикови бариери?
Адам Крушецки: Това е много обхватен въпрос. На първо място, през 2021 г. в Европа имаше недостиг на 400 000 шофьори, в Полша този недостиг беше оценен на 80 000. През 2023 г. тези оценки изглеждаха различно с недостиг от около 47 000 само в Полша и 220 000 шофьори в Европа. Пандемията показа на всички, особено на тези, които не мислят за това ежедневно, колко важна е непрекъснатостта на доставките и транспорта.
Освен това през 2026 г. около 30% от шофьорите ще бъдат на възраст 55+, така че това търсене отново ще се увеличи. Вече транспортните компании все повече търсят служители на пазарите в Близкия или Далечния изток (Индия, Филипините, Виетнам). Големите компании, които разбират тези рискове, вече наемат спедитори, които общуват с шофьорите на техния роден език, премахвайки бариерите пред сътрудничеството.
Днес е трудно да се предвиди какво ще се случи през следващите пет години – сигурно е само, че ще има нужда от шофьори и недостигът им ще става все по-очевиден.
5. Кои са ключовите качества, които карат 24/7 drive да се отличава като експерт в наемането на шофьори в сравнение с други компании в тази индустрия?
Адам Крушецки: Ние познаваме индустрията отвътре и по-важното, от какво се нуждаят клиентите. Това ни позволява да набираме и подбираме персонал, който да отговаря на нуждите на клиента. Това води до по-ниски разходи за набиране на персонал, по-ниско текучество и просто по-добро сътрудничество.
В допълнение, ние изграждаме резерва си от кандидати през цялото време, като се опитваме да съобразим нуждите на шофьора и клиента възможно най-точно, така че можем да запълним свободните позиции по-бързо, отколкото ако транспортна компания се опита да го направи сама.
Ние напълно подкрепяме нашите клиенти по отношение на договори, изплащане на заплати, разрешителни за чужденци - те не трябва да се притесняват за това, тяхната най-важна цел е шофьорът да може да шофира. И ние наистина имаме опит в това. Ние наемаме шофьори в 3 държави: Полша, Холандия и Белгия.
6. Какви са основните цели и стратегии за развитие на 24/7 drive под Ваше ръководство?
Адам Крушецки: Продължаваме да растем по отношение на набирането на служители в други страни. Виждаме голям потенциал в свързването на страхотни клиенти с квалифицирани, готови за работа шофьори.
Насочваме все повече и повече внимание към полския пазар, където искаме да подкрепим нашите родни компании още по-силно в целия процес на набиране, наемане и командироване на шофьори в компании. Много от решенията, които работят на Запад от дълго време, едва сега си проправят път към Полша. Все повече компании обаче се убеждават, че си струва да имате партньор, който професионално да се погрижи за свободните работни места и ротацията на водачи.
7. Каква е вашата визия за развитието на транспортната индустрия и какви промени виждате на хоризонта?
Адам Крушецки: Технологиите ще играят все по-важна роля в целия транспорт.
Автоматизацията и оптимизацията са модни думи, които вече чуваме навсякъде и няма да е по-различно в транспорта. Не знам колко сме далеч от автономните превозни средства, но на първо място ще бъде за поддръжка в складове и системи за товарене и разтоварване. Отново възниква въпросът за времето като най-важен ресурс – оптимизирането на това време с подкрепата на технологиите е ключово.
Друго развитие в нашата индустрия е оптимизирането на веригата за доставки чрез системи, които управляват прогнозиране на търсенето, избор на маршрут, управление на веригата за доставки. Всичко това ще допринесе за намаляване на разходите и повишаване на оперативната ефективност.
Електрификацията на автомобилния парк със сигурност също ще бъде друго важно развитие. Това, разбира се, ще изисква транспортните компании и шофьорите умело да се ориентират в тази променяща се реалност. От наша гледна точка това ще бъде още по-важно за доброто сътрудничество между водача и транспортната компания - разбиране и задоволяване на нуждите и на двете страни.
8. Какви иновации или нови подходи въвежда 24/7 drive, за да отговори по-добре на изискванията на променящия се свят на транспорта?
Адам Крушецки: Ние вече използваме много модерни системи и процеси за набиране на персонал, които ни позволяват да предвиждаме нуждите и да съчетаваме водачите с работните места колкото е възможно повече.
Това отново съкращава ценното време за набиране на персонал и изгражда устойчивост у нашите клиенти, когато става въпрос за текучество на персонала. Въпреки това технологията, макар и толкова важна, не е всичко. Вярваме в персоналния подход както към клиента, така и към служителя – само така можем да сме сигурни, че тези две страни се чувстват уважавани и могат да постигнат целите си. Ние сме силно подкрепени от технологиите, но в центъра все още е човекът.
Ако се интересувате от работа с 24/7 drive, моля свържете се с нашия екип:
Запишете час за безплатна консултация: +35929963212
Или изпратете имейл на: info@247drive.com.